Rynek nieruchomości w Warszawie funkcjonuje prężnie i wciąż się rozwija. Nic dziwnego – w końcu stolica jest atrakcyjnym miejscem do życia czy prowadzenia działalności. Ofert najmu i sprzedaży lokali użytkowych nie brakuje, a wybór ogłoszeń jest naprawdę szeroki. Jak znaleźć idealne miejsce na prowadzenie swojego biznesu w stolicy?
1. Lokalizacja w centrum – ale czy na pewno?
Lokale użytkowe w centrum Warszawy są jednymi z najbardziej pożądanych nieruchomości. Duży ruch, łatwy dojazd i rozpoznawalne adresy – to najważniejsze atuty tej okolicy. Przeglądając ogłoszenia ofert najmu i sprzedaży lokali użytkowych, weryfikuj dokładnie wskazaną lokalizację nieruchomości.
Hasło „centrum” w połączeniu z atrakcyjną ceną często ma na celu przyciągnięcie uwagi i zachęcenie do wynajmu lub zakupu nieruchomości, nie zawsze oddając rzeczywistą lokalizację. W rzeczywistości niektóre miejsca mają niewiele wspólnego z centralną częścią miasta. Choć znajdują się stosunkowo blisko, nie są jego faktycznym centrum, co dla osób spoza Warszawy może nie być od razu oczywiste.
2. Dokładnie określ swoje potrzeby względem lokalu
Podstawa to oczywiście dopasowanie przestrzeni do rodzaju prowadzonej działalności. Jeśli znajdziesz lokal dostosowany do jej specyfiki(jak usługi fryzjerskie czy kosmetyczne), już na wstępie zminimalizujesz wydatki związane z dostosowaniem go do takich formalnych wymogów.
Kolejna kwestia to metraż. Zbyt mały lokal może z czasem okazać się za ciasny, co uniemożliwi, a przynajmniej utrudni jego rozwój w przyszłości. Z kolei metraż zbyt duży w stosunku do potrzeb może wiązać się z ponoszeniem większych opłat.
Sprawdź również udogodnienia przy lokalu, takie jak parking czy przystanek komunikacji miejskiej. Problem z parkowaniem czy dojazdem może zniszczyć potencjał Twojej firmy.
Szukasz atrakcyjnego, nowoczesnego lokalu z potencjałem? Pod uwagę weź inwestycję w 19. Dzielnicy. Bliskość stacji metra Rondo Daszyńskiego i węzła komunikacyjnego przy placu Zawiszy, dużo miejsc parkingowych, a także dynamiczny rozwój nowego osiedla to atuty, które pozwolą Ci trafić z ofertą w najważniejsze potrzeby mieszkańców tej dzielnicy.
3. Analiza konkurencji
Rynek nieruchomości w Warszawie jest bardzo atrakcyjny, a to wiąże się również z niemałą konkurencją. Wybierając lokal usługowy pod swoją działalność, koniecznie przeanalizuj, czy w bezpośredniej bliskości nie funkcjonuje firma w tej samej branży, która ma już ugruntowaną pozycję na rynku i swoich stałych klientów. W takim sąsiedztwie trudno będzie Ci wypromować swój biznes.