img

Event marketing jako strategiczne narzędzie sukcesu

Spis treści

    Konkurencyjny świat biznesu wymaga od nas stosowania nieszablonowych rozwiązań, by przykuć uwagę mediów, klientów, a nawet pracowników. Spośród wszystkich, dobrze znanych obszarów marketingu, szczególnie dobrze w dynamicznej branży sprawdza się event marketing. Czym jest i jak wygląda jego stan w Polsce?

     

    Event marketing - czym dokładnie jest?

     

    Zacznijmy od wyjaśnienia, czym dokładnie jest event marketing. Jak dobrze wiemy, każdy z nas co jakiś czas uczestniczy w przeróżnych wydarzeniach - branżowych konferencjach, targach branżowych, ale także na imprezach masowych, jak na przykład festiwale muzyczne, czy nawet lokalne festyny. Na każdej z takich imprez znajdziemy przynajmniej jeden namiot czy stanowisko firmy, która wnosząc jakąś wartość dodaną do eventu, reklamuje przy okazji swoje produkty, czy usługi.

    To właśnie definicja event marketingu - wykorzystywanie wydarzeń do realizowania nadrzędnych celów przedsiębiorstwa. W przypadku event marketingu stawia się jednak na bezpośrednią interakcję uczestników eventu z naszym brandem, co daje ogromny potencjał do zainteresowania ich naszą ofertą.

     

    Event marketing w Polsce - czy jest skuteczny?

     

    Czy taka forma bezpośredniego marketingu, jaką jest event marketing, ma w ogóle jakiekolwiek szanse na realizację celów? Oczywiście tak. Nie bez powodu firmy bardzo mocno ubiegają się o to, by mieć możliwość wystawienia się na każdej możliwej imprezie.

    Po pierwsze jest to bardzo duże skupisko ludzi, co w praktyce oznacza, że małym kosztem jesteśmy w stanie dotrzeć ze swoją ofertą do sporej liczby potencjalnych nowych klientów. To jednak nie wszystko. Różne imprezy generują wiele pozytywnych emocji wśród uczestników. Takie emocje zostają w nas na dłużej, co ma istotne znaczenie także w aspekcie zapamiętania marki, która była obecna na evencie i weszła z nami w interakcję. Jeśli szukasz skutecznej metody bezpośredniego pozyskiwania klientów - koniecznie zaangażuj się w działania event marketingowe.

     

    Event marketing vs. event management - jak odróżnić i wykorzystać w praktyce?

     

    Wiele osób dopiero wchodzących w temat marketingu eventowego z pewnością spotkało się z pojęciem event managementu. To dość mylące, gdyż oba te pojęcia, wymieniane zamiennie oznaczają zupełnie inne działania.

    Event marketing, jak wcześniej wspomniano, jest aktywnością skupioną na promowaniu swojej marki podczas różnych wydarzeń. Sama impreza, targi, czy festiwal są narzędziem, które pomaga firmie w osiągnięciu konkretnych korzyści. Event management to działania skupione na zarządzaniu samym wydarzeniem, który nie ma związku z marketingiem. Warto rozróżniać te dwa terminy i wykorzystywać je poprawnie, gdyż stanowią obiekt zainteresowania zupełnie różnych środowisk.


    Data publikacji: 21.08.2023

    Najnowsze newsy branżowe -

    Nasi partnerzy

    Hotel Gołebiewski
    Copernicus Toruń
    BCC Events Pałac Lubomirskich
    ArtHotel Stalowa52
    Qubus Hotel Wrocław
    img
    EB_logo
    Everitum_logo
    Media_Solutions_Group_logo
    Wykładnia.pl logo
    Agencja Mpower
    Elite Music dostawca usług eventowych
    JC tłumaczenia logo
    Wykładnia.pl logo
    Back to Top