Spis treści
Niemal każdy przedsiębiorca, który chce rozwijać swój biznes, przenosi w pewnym momencie część działań do sieci. Istnieje też wiele organizacji, które w ogóle nie prowadzą działalności stacjonarnie, a cały proces sprzedaży wraz z obsługą klienta odbywa się za pomocą aplikacji webowych lub mobilnych. Przekonaj się sam o ich potencjale.
1. Sklep internetowy z Twoimi produktami
Sklepy internetowe z różnego rodzaju produktami to jedne z najpopularniejszych aplikacji webowych. Za ich pomocą klient może nabyć oferowane przez Ciebie artykuły bez wychodzenia z domu. Aplikacje internetowe służące do dokonywania zakupów online mogą mieć wiele dodatkowych funkcjonalności, które uczynią je atrakcyjniejszymi dla konsumentów. Zaliczają się do nich różnego rodzaju programy lojalnościowe oraz rabatowe, możliwość logowania za pomocą mediów społecznościowych czy możliwość stworzenia listy zakupów.
Ponad połowa internautów robiących zakupy w sieci (52%) to regularni użytkownicy, korzystający z zakupów internetowych co najmniej raz na 2 tygodnie. 31% badanych na zakupy wydaje ponad 200 zł.
Raport Regiony NEXERY 2020
Okazuje się, że połowa przebadanej społeczności regularnie korzysta z aplikacji internetowych podczas robienia zakupów. Internauci nabywają zarówno drobne i niedrogie produkty, jak i te bardziej kosztowne oraz luksusowe. Biorąc pod uwagę popularność tej metody robienia zakupów, należy się zastanowić, czy firmy działające wyłącznie stacjonarnie, mają szansę przebić się przez konkurencję?
2. Aplikacje webowe z konfiguratorem produktu
Dedykowane aplikacje webowe to świetne rozwiązanie dla firm oferujących spersonalizowane produkty lub asortyment w wielu wariantach (różne kolory, wzory, rozmiary). Funkcjonalność sklepu internetowego tego typu opiera się na możliwości dostosowania cech kupowanego przedmiotu do własnych preferencji.
Tworzenie aplikacji webowych z myślą o opcji konfigurowania poszczególnych produktów jest ważne w branżach oferujących spersonalizowane podarunki, ale także np. materiały krawieckie czy fotoksiążki. Dla przedsiębiorców oferujących produkty dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta najlepszym rozwiązaniem będą dedykowane aplikacje webowe z konfiguratorem.
3. Platforma e-learningowa
Zastosowania biznesowe aplikacji webowych nie kończą się na tworzeniu sklepów online. Możliwość zdobywania nowych kompetencji bez wychodzenia z domu okazuje się atrakcyjna ze względu na oszczędność czasu i dostęp do wielu kursów czy szkoleń, z których nie moglibyśmy skorzystać np. ze względu na lokalizację.
Źródło: Raport E-learning w obliczu zmian i nowej normalności. Trendy i kierunki rozwoju 2021
Niemal 70% respondentów wybierających dostawcę szkoleń internetowych dla swoich pracowników bierze pod uwagę przede wszystkim kompleksowość oferty. Na drugim miejscu znalazła się kreatywność podczas tworzenia treści oraz doświadczenie w obsłudze firm z konkretnej branży.
Aplikacje webowe służące do realizowania szkoleń online, to bazy danych zawierające wiele materiałów edukacyjnych i testów umożliwiających sprawdzanie wiedzy. Tego typu rozwiązania pozwalają także na monitorowanie postępów użytkowników aplikacji. Nie są to jednak jedyne zalety aplikacji internetowych do przeprowadzenia szkoleń. Te najlepsze pozwalają w dużej mierze automatyzować takie procesy jak weryfikowanie wiedzy uczestników, wystawianie certyfikatów czy przesyłanie materiałów.
4. Magazyn online
Inwestycja w aplikację ma sens, jeśli chcemy dotrzeć z naszymi treściami do dużej grupy odbiorców. Magazyny online to strony z różnego rodzaju artykułami, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej. Zysk można generować na różne sposoby, ale w przypadku tego rodzaju aplikacji zazwyczaj działania polegają na umieszczaniu w tworzonych tekstach różnorodnych reklam (w formie artykułów sponsorowanych, linków czy lokowania produktów).
Celem prezentowania przedmiotów i usług, które pasują do tematyki prowadzonego przez nas magazynu lub bloga, jest zainicjowanie działań po stronie klienta (np. zakupu produktu czy też kliknięcia linku). Jedną z funkcjonalności, która powinna zostać wzięta pod uwagę podczas tworzenia aplikacji webowych, jest też możliwość wpłacenia darowizny przez oddanych czytelników doceniających naszą twórczość.
5. Aplikacje webowe do rezerwacji usług
Aplikacje webowe przeznaczone do rezerwowania usług zapewniają klientom wygodne i sprawne wybieranie i opłacanie pobytów, kupowanie biletów na różnorodne wydarzenia czy środki transportu. Dzięki wykorzystaniu tego typu aplikacji internetowych w biznesie można zmniejszyć koszty i ograniczyć czas poświęcany przez personel na obsługę klienta. Warto też zwrócić uwagę na to, że w niektórych przypadkach system rezerwacyjny nie jest dodatkiem, ale podstawą działalności, a jego właściciel zarabia na prowizjach.
Do skutecznego działania aplikacji bookingowej niezbędne jest zastosowanie pewnych charakterystycznych funkcjonalności takich jak filtrowanie i sortowanie ofert, prezentacja lokalizacji i opinii czy też wyświetlanie informacji zachęcających użytkowników do szybkiego podjęcia decyzji.
Jak znaleźć Software House odpowiedni do stworzenia aplikacji dla Twojej firmy?
W przypadku tworzenia aplikacji webowych warto skorzystać z usług firmy programistycznej mającej doświadczenie w branży, w której działa dane przedsiębiorstwo. Dzięki realizacji projektów o podobnym charakterze zespół zyskuje wiedzę na temat najważniejszych funkcjonalności. Pozwala to na zwiększenie efektywności i zautomatyzowanie poszczególnych procesów, a co za tym idzie na zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności.
Jakub Cichocki, dyrektor zarządzający, Software House Cogitech
Jeśli zależy Ci na profesjonalnej aplikacji internetowej, która pozwoli Ci zarabiać w sieci postaw na Software House z doświadczeniem i indywidualnym podejściem do potrzeb Twojej firmy. Analiza Twoich potrzeb i wiedza na temat Twojego biznesu pozwoli na stworzenie odpowiedniego narzędzia dla Twoich klientów i pracowników.
Jeśli poszukujesz odpowiedniej usługi dla twojej firmy koniecznie sprawdź Voip Studio.