Spis treści
Jesteś osobą początkującą w zakresie prowadzenia szkoleń? Sprawdź, jak się właściwie przygotować do wystąpienia.
1. Wiedza merytoryczna
To oczywiście podstawa, której zarys powinien istnieć, już w momencie pojawienia się pomysłu o przeprowadzeniu szkolenia. Zastanów się dobrze, czego ma dotyczyć Twoje wystąpienie, co chcesz przekazać swoim słuchaczom, ale przede wszystkim, co oni chcą i mogą wynieść z tych zajęć? Postaw się w roli jednej z osób grupy docelowej. Dobrym pomysłem na poznanie potrzeb kursantów jest przeprowadzenie wcześniejszej ankiety, podpytanie, jaka wiedza jest dla nich wartościowa, czego potrzebują.
2. Sprzedaż wejściówek na szkolenie
Jeżeli nie jesteś jeszcze znaną marką, musisz poświęcić pewien czas i wysiłek na to, by dotrzeć do grona zainteresowanych odbiorców. Warto w tym celu wykorzystać media społecznościowe, tamtejsze grupy tematyczne lub rozwiesić ogłoszenia w odpowiednich miejscach. Poinformuj swoich bliskich, przyjaciół, że organizujesz takie spotkanie, być może mają ochotę przyjść lub znają kogoś, dla kogo będzie wartościowe.
3. Znalezienie sali konferencyjnej
Wybór miejsca na szkolenie jest bardzo istotny. Jeśli chcesz wypaść profesjonalnie, jako osoba godna zaufania, sprawdź sale konferencyjne na Mazurach oferujące wysoki standard. Wartymi uwagi są Sale w Pałacu Mortęgi, które robią duże wrażenie, a jednocześnie tamtejsza obsługa zapewni Ci maksymalne wsparcie i możliwość skorzystania z niezbędnego sprzętu.
4. Zaciekawienie publiczności
Nawet jeżeli masz do przekazania bardzo wartościową wiedzę, musisz pamiętać, że podana w nudnej formie może tylko uśpić Twoich słuchaczy. Postaraj się o to, by w Twoim wystąpieniu pojawiły się ciekawostki, dowcipy, przerywniki, które pozwolą Ci uniknąć monotonii. Zaangażuj swoich kursantów, zadawaj im pytania, zachęć, by robili to samo. Rozważ burzę mózgów, ćwiczenia.
5. Ankieta po szkoleniu
Poproś uczestników szkolenia o wypełnienie na koniec krótkiej, anonimowej ankiety, w której będą mogli wypowiedzieć się na temat tego, ile wynieśli ze spotkania, czy spełniło ono ich oczekiwania, czego zabrakło, jaka panowała atmosfera itp. Konstruktywna krytyka pozwoli Ci stawać się coraz lepszym szkoleniowcem.